Problem w Systemie Bankowości elektronicznej NBP.pl
- po przejściu na podpisywanie przy użyciu aplikacji APKA (Apka/HTML5) nie udało się żłożyć podpisu.
PROBLEM:
Nie udało się podpisać dyspozycji w NBP.pl po przejściu na aplikację APKA/HTML5
Przy próbie złożenia podpisu pod dyspozycjami otrzymujemy komunikat:
"Proces podpisywania nie poiódł się.
Błąd. Błąd komunikacji z aplikacją kliencką APKA. Itd..."
ROZWIĄZANIE PROBLEMU:
1. Użyj przeglądarki Internet Explorer do obsługi Systemiu Bankowości elektronicznej NBP .
lub
2. Jeżeli używasz przeglądarki Firefox (tu w wersji: 60.0.1) wykonaj poniższe operacje:
- W przeglądarce Firefox (v. 60.0.1) wejdź w "Narzędzie" / "Opcje" i przejść do zakładki "Prywatność i bezpieczeństwo"
- Następnie szukamy (na dole strony) "Certyfikaty" i klikamy "Wyświetl certyfikaty..."
- Po otwarciu okna "Menedżer certyfikatów" szukamy certyfikatów pod nazwą "Narodowy Bank Polski", zaznaczamy certyfikat "NBP CCK 2", klikamy "Edytuj ustawienia zaufania...".
- Po otwarciu okna "Edytuj ustawienia zaufania certyfikatu CA" zaznaczamy wszystkie możliwe opcje (będą 2 lub 3 pozycje- wszystkie należy zaznaczyć) i klikamy OK.
- Wychodzimy z Opcji programu i próbujemy ponownie złożyć podpis - powinno zadziałać.
Menedżer certyfikatów programu Firefox
Jeżeli ten tekst pomógł Ci w rozwiązaniu problemu, proszę oceń ten tekst - u góry pod symbolami gwiazdek.