Ocena użytkowników: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

NBE

 

Problem w Systemie Bankowości elektronicznej NBP.pl

- po przejściu na podpisywanie przy użyciu aplikacji APKA (Apka/HTML5) nie udało się żłożyć podpisu.

 

 

 

 

PROBLEM:

Nie udało się podpisać dyspozycji w NBP.pl po przejściu na aplikację APKA/HTML5

Przy próbie złożenia podpisu pod dyspozycjami otrzymujemy komunikat:
"Proces podpisywania nie poiódł się.
Błąd. Błąd komunikacji z aplikacją kliencką APKA. Itd..."

 NBPApka

 

ROZWIĄZANIE PROBLEMU:

 

1. Użyj przeglądarki Internet Explorer do obsługi Systemiu Bankowości elektronicznej NBP .

 

lub

 

2. Jeżeli używasz przeglądarki Firefox  (tu w wersji: 60.0.1)  wykonaj poniższe operacje:

 

  • W przeglądarce Firefox (v. 60.0.1) wejdź w "Narzędzie" / "Opcje" i przejść do zakładki "Prywatność i bezpieczeństwo"

 

  • Następnie szukamy (na dole strony) "Certyfikaty" i klikamy "Wyświetl certyfikaty..."

 

  • Po otwarciu okna "Menedżer certyfikatów" szukamy certyfikatów pod nazwą "Narodowy Bank Polski", zaznaczamy certyfikat "NBP CCK 2", klikamy "Edytuj ustawienia zaufania...".

 

  • Po otwarciu okna "Edytuj ustawienia zaufania certyfikatu CA" zaznaczamy wszystkie możliwe opcje (będą 2 lub 3 pozycje- wszystkie należy zaznaczyć) i klikamy OK.

 

  • Wychodzimy z Opcji programu i próbujemy ponownie złożyć podpis - powinno zadziałać.

 

NBPApkaFirefox

 Menedżer certyfikatów programu Firefox

 

Jeżeli ten tekst pomógł Ci w rozwiązaniu problemu, proszę oceń ten tekst - u góry pod symbolami gwiazdek.